Horpadás javítás

Korszerű javítási technológiát kínálunk, a hagyományos javítással szemben.


Horpadás javítás

Szeretnénk Önnek bemutatni a karosszéria elemek horpadás javítás fényezés nélküli gyakorlati alkalmazását.
Egy laikus ember számára, de egy a szakma iránt érdeklődőnek is izgalmas tartalommal tudunk szolgálni. Sokan kérdezik tőlünk, milyen technikát alkalmazunk? Vákummal javítunk? Á tudom én, kicuppantják!
Részünkről, nem egésszen így van!
Ezekre a kérdésekre írtuk le a szakmai válaszokat.
Amikor Ön azon gondolkodik a bevásárló központ parkolójában, hogy hogyan került a horpadás az autójára, pedig annyira vigyázott rá!
A legtöbbször az villan be, hogy vihetem lakatoshoz, aztán majd ott lefényezik.  NE EZ LEGYEN AZ ELSŐ GONDOLATA!
Hogyan lehet ezt úgy megjavítani, hogy nem kell kalapálni és fényezni?
EZ LEGYEN AZ ELSŐ GONDOLATA!
Ezeket a kérdéseket is megválaszoljuk.

Akkor mit jelent a horpadás javítás fényezés nélkül?

NINCS szétszedés, vágás, fúrás, kalapálás, lakatolás, fényezés, színeltérés, száradás, napokig ott hagyás. Horpadás javítás van, fényezés nélkül. Mondhatjuk lemez egyengetésnek, hideg lemez kovácsolásnak is.
Legtöbb esetben, maximum 1 óra alatt megjavítható a bevásárlókocsi okozta ajtórányitás.
De nem csak kis méretű horpadások javíthatóságáról kell beszélnünk.
Nagyon sokszor javítunk meg olyan mértékű károkat, amik már sok estben cserére szorulnának. Ekkor már extrém méretű horpadásokról beszélünk.

Nézzük, milyen eszközök kellenek hozzá?

Kezdjük az alapfogalmakkal, ami a horpadás javítás technológiát foglalja magába. Ezek ismerete szükséges lesz, lentebb a karosszéria elemek horpadás javításánál.

Javítási fogalmak:

Horpadás javító lámpa
Melegragasztás technológia
Hidegragasztás technológia
Pálcás horpadás javítás

Horpadás javító lámpa beállítása

Nélkülözhetetlen eszköz a horpadás javítás folyamatában. Ebben a horpadás javító lámpában nézzük a deformációt, a lemez egyenletlenséget. A beállítása a gyakorlatban, egy igen preciz tudást igényel. Úgy kell fókuszálni a szemünkel, hogy a szórt lámpafényben a horpadás középen legyen, az egyenletlenséget pedig viszonyítani tudjuk, a környezetéhez. Ezt a folyamatot ismételjük a horpadás javítás során, nagyonsokszor, mindaddig amíg a horpadás vissza nincs húzva, vagy ki nincs nyomva. Fontos hogy fénytörés mentes legyen a javítás. Ezért minden szögből a lámpafényben ellenőrízni kell a horpadás javítás folyamatot.

Akár jégvert autó javítunk, akár csak egy ajtórányitást, a horpadás javító lámpa az elsődleges eszköz amit először kézbe veszünk. Ezek a horpadás javító lámpák rendszerint szűrt fényt mutatnak.


horpadás javitás

  

Melegragasztós horpadás kihúzás

Lámpa beállítás után, kívülről ragasztással történő horpadás javításkor, egy ragasztott adapter helyezünk a karosszéria sérülésbe. Súly kalapáccsal vagy kihúzó csipesszel a horpadást kihúzzuk. Ezt nevezzük horpadás kihúzásnak, nagyon sokan ezt keverik össze a vákumos horpadás javítással. A lámpa beállításban ekkor már nem horpadást, hanem púpot látunk, amit természetesen vissza kell ütni, egyengetni. Ezt a folyamatot is addig kell ismételni amíg a lámpában már nem látható a sem horpadás, sem púp, sem pedig fénytörés.
Az adapterek rendszerint erre a célra kialakított anyagból készülnek.
Az olvasztó pisztoly, 170 celsiusra melegíti a megolvadt ragasztót, amelyet a kihúzó bábu tappancsára nyomunk, majd azt helyezzük a horpadásba. 20 másodperc eltelte után lesz stabil a kötés, amit aztán az előbb említett eszközök segítségével kihúzunk.
A ragasztó eltávolítása denaturált szesz segítségével történik.
A felhasznált anyagok nem károsítják a lakkot és a fényezést sem.


horpadás javitás


Hidegragasztós horpadás kihúzás

A melegragasztós technológiához annyiban hasonlít, hogy ugyancsak kívülről alkalmazzuk.
Az anyag amivel dolgozunk nem kíván olvasztó pisztoly használatát.
A közvetítő anyag ami tapadást eszközöli, a szerszám és a karosszéria között, egy speciális gyurma, ami rendkívüli tapadással rendelkezik. Rendszerint nagy terjedelmű horpadásoknál alkalmazzuk.

horpadás javitás


Pálcás horpadás javítás

Talán ez az a pont, amiről annyi mindent és annyi félét lehet írni. Írtak is, van aki varázslásnak látta, és van olyan is, aki a mai napig titkolja. De legyen egyszerű és könnyen érthető. Kampók, lapos pálcák, hegyes pálcák, ajtó panel pálcák, gumis fejek, stb. Leírni sem lehet mennyiféle forma, anyagminőségű szerszám létezik ezekből. Van amelyikkel, csak csavarni kell, van amelyik emelőkar elvén működik. Van olyan eszköz ami carbon anyagból készül, már-már arany árban vásárolható meg.

De mire jók ezek?

Egy dolgot lehet ezekkel a szuper horpadás javító szerszámokkal tenni, szakavatott kezekben ezek a pálcák a kialíkátusukhoz mérten a lámpa fény segítségével, akár micro nyomásokat lehet elérni.

Mit jelent ez a gyakorlatban?

A fényezési struktúra, ami kb 1-3mm lehet, attól kisebb felületet is nyomhatunk vele. Úgy kell elképzelni, mint egy tű hegynyi felületet. Természetesen mindezt egy fényezett acél, vagy alumínium felületbe tesszük. Bámulatos mértékű horpadások között ingázuhatunk a horpadás javító szerszámokkal. Ez annyit jelent hogy megjavíthatunk vele akár 2 tenyérnyi horpadást is, de akár micron méretű fényezés eltérést is biztonságosan nyomhatunk.

horpadás javitás    

Most már nagyjából van elképzelés, hogy milyen eszközök kellenek a javításokhoz.

Itt az ideje a tapasztalatról, szakértelemről beszélni.

Az egyik legnagyobb erény ebben a munkában a türelem, és az alázat. Nagyon sok időt vesz igénybe amig valaki eljut addig a pontig, hogy biztonságosan hozzá merjen nyúlni egy fényezés nélküli horpadás javításhoz. Rendszerint több év gyakorlatról beszélünk.
Én konkrétan, 16 éve csinálom.
Most elmondjuk, a gyakorlatban hogyan alkalmazzuk ezt különböző karosszéria elemeken.
Először kezdjünk a vízszintes elemekkel.

Motorháztető horpadás javítás 

A fényezett vízszintes külső lemez, belső merevítéseket tartalmaz, melyek egymáshoz vannak ragasztva vagy préselve.
A külső lemez jellemzően íves merevítőkkel van préselve.
Anyaga lehet acél, alumínium, egyéb ötvözet.
Pálcás és ragasztás technológiával javítható.
Ragasztást kívülről, a pálcás módszert belülről alkalmazzuk. A nehezen hozzáférhető helyeken is be tudjuk fűzni a horpadás javító pálcákat.
Több sérülés esetén a motorháztetőt levesszük, és egy erre kialakított állványon javítjuk meg.
Egyszerűbb, és könnyebben hozzáférhetünk bármelyik oldalról.


horpadás javitás


Utastértető horpadás javítás

Vízszintes elem, belső kereszt merevítőkkel.
Amennyiben hegyes, mély sérüléseket nem szenvedett, akkor kívülről ragasztással tudjuk javítani a horpadásokat. Ez lehet meleg illetve hidegragasztós javítási folyamat.
Több darab, vagy több száz darab horpadás esetén, mint amit egy jégverés tud okozi, vagy a horpadás nagyssága miatt, amit a legtöbb esetben a tetőre eső tárgy okoz, viszont csak pálcás technológiával tudjuk javítani.
Ebben az esetben a tetőkárpitot meg kell bontanunk, ilyenkor eltávolítjuk a kapaszkodókat, napellenzőket, esetenként a belső burkolatokat, és a belső világítást. A horpadás javítás, az utastértető belsejéből, alulról, pálcával egyengetjük.


Csomagtér ajtó horpadás javítása

A csomagtérajtónak lehet egy vízszintes és egy függőleges lemez felülete, pl kombi járműveknél.
A vízszintes részt, amennyiben van rajta pótféklámpa, a kiszerelése után, annak helyéről tudjuk javítani a horpadásokat, pálcával. Amennyiben nincs rajta, marad ragasztásos eljárás.
A csomagtérajtó, szedánok esetében üveg nélküli ajtó. Itt a csomagtér burkolat eltávolítása után ismét az előbbiek szerint járunk el.


Függőleges elemek

Bal első, bal hátsó, jobb első, jobb hátsó ajtók, horpadás javítása fényezés nélkül.

Rendszerint ajtórányitások, tolatások, ajtónak ütődő tárgyak, miatt keletkeznek horpadások, de a jégverés, gesztenye vagy dió esetén, is benyomodások keletkeznek. Ilyenkor az ajtólemez felső részén gyakoriak a karosszéria benyomódások. A javítás előtt leengedett ablak üveg elé, egy puha szövet réteggel ellátott üvegvédőt helyezünk, mert itt fogunk pálcával benyúlni az ajtó lemezbe. A horpadásokat rendszerint belülről kifelé haladva apró nyomásokat ejtünk, mindezt úgy hogy a lámpafényben folyamatosan ellenőrizzük. A függőleges elemek javítása, a kényszeredett testtartás miatt többlet időt igényel.


horpadás javitás


Első, hátsó sárvédők horpadás javítása

A javításkor különös figyelmet kell fordítani az ívek, íves felületek eredeti állapotra való vissza egyengetésére. Itt alakalmazhatjuk egyaránt a ragasztós horpadáskihúzást és a horpadás kinyomást is. Aluminium anyagból készült sárvédő lemezek, és más karosszéria lemezek esetében is fel kell melegíteni a lemezt. Mindezt azért, mert ridegebb az anyagszerkezete. Horpadás javításkor figyelembe kell venni, hogy kívül fényezés van, ha belűről nyomnánk melegítés nélkül, a külső lakk réteg felrepedne. Első sárvédők esetében a kerékjárati ívek felől javítjuk, a horpadás javító szerszámmal.
A hátsó sárvédő lemezek esetében, a külső lámpa kiszerelése után, annak helyén lévő lyukakon keresztül fűzzük be a horpadás javító pálcát és javítjuk meg a sárvédőlemezt.

horpadás javitás


Tetőoszlop, A,B,C,D oszlop horpadás javítás

Ez az egyetlen elem, amin bármekkora horpadás, és bármennyi is van rajta, 99 százalék, hogy csak kívülről, ragasztással lehet megjavítani, személygépkocsik esetében.
Íves, feszes felület. Jégverést szenvedett jármű javítása esetén, az egyik legprecízebb odafigyelést igénylő karosszéria elem.

Remélem sikerült némi rálátást mutatnom a fényezés nélküli horpadás javítás eljárás lényegére, és egy kicsit eloszlatni azt a képet amit nagyon sokan vákumos horpadás javításnak, cuppantásnak, horpadás kiszedésnek neveznek.

PDR Horpadás javítás üzleti rendszer

Üzleti rendszerünk használatával az Autószervizek havonta több millió forint plusz árbevételt tudnak elérni, a meglévő ügyfelekkel.

Horpadás javítás Referenciák

Ők is minket választottak

"Az elsők között vagyunk, akik az E munkalapot használják, zseniális rendszer. 2 éve állunk kapcsolatban a Carmechanixal."

- Brinzda Tibor Optika Autó Kft.
partner

"Komplex szolgáltatásainkat megbízható partnerre építjük. 8 éve állunk a Carmechanixal kapcsolatban. Bátran mondhatom, hogy mi már rég megtaláltuk a legjobbat.”

- Ábel István Szabó Autójavító Kft
partner

"Kiváló szakemberek vállalkozása! Korrekt kapcsolattartás, gyors és professzionális munka. Legközelebb is csak őket választanánk."

- Dynamic Team Suzuki
partner
2020, Carmechanix